Almindelige vilkår og betingelser

Artikel 1 – Definitioner

I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

  • Fortrydelsesret: perioden, hvor forbrugeren kan udøve sin ret til at fortryde aftalen.
  • Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med den erhvervsdrivende.
  • Dag: kalenderdag.
  • Langvarig aftale: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller købsforpligtelsen er fordelt over tid.
  • Holdbart medium: ethvert middel, der sætter forbrugeren eller den erhvervsdrivende i stand til at lagre information, der er adresseret personligt til vedkommende, på en måde, som muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af informationen.
  • Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesperioden.
  • Erhvervsdrivende: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere via fjernsalg.
  • Fjernsalgsaftale: en aftale, som er indgået inden for rammerne af et af den erhvervsdrivende organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, hvor der indtil og med aftalens indgåelse udelukkende anvendes en eller flere teknikker til fjernkommunikation.
  • Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan anvendes til at indgå en aftale uden, at forbruger og erhvervsdrivende er til stede i samme rum på samme tid.

Artikel 2 – Identitet på erhvervsdrivende

  • Firmanavn: Revere København
  • CVR-nummer: 94512345
  • Handelsnavn: NN Avenir
  • Momsnummer: NL866804869B01
  • Kundeservice e-mail: info@revere-kobenhavn.dk
  • Firmaadresse: Verhulstplein 15, 2517SC

Artikel 3 – Anvendelse

Disse almindelige vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra den erhvervsdrivende og for enhver fjernsalgsaftale og ordre indgået mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren.

Før fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten til disse almindelige vilkår og betingelser blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, at vilkårene kan ses hos den erhvervsdrivende og på anmodning sendes gratis til forbrugeren.

Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse vilkår og betingelser, uanset det foregående afsnit og inden aftalen indgås, gøres tilgængelig elektronisk på en måde, så forbrugeren let kan gemme dem på et holdbart medium. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, hvor betingelserne kan ses elektronisk, og at de på anmodning vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden vis.

I tilfælde af at der, ud over disse almindelige vilkår og betingelser, også gælder specifikke produkt- eller servicevilkår, gælder det foregående tilsvarende, og forbrugeren kan ved modstridende betingelser altid påberåbe sig den mest fordelagtige bestemmelse.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse vilkår og betingelser helt eller delvist er ugyldige eller ophæves, forbliver resten af aftalen og betingelserne i kraft, og den ugyldige bestemmelse erstattes af en gyldig bestemmelse, som så vidt muligt svarer til formålet med den oprindelige.

Forhold, der ikke er reguleret i disse vilkår og betingelser, skal vurderes i overensstemmelse med ånden i disse vilkår og betingelser.

Uklarheder i fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i disse vilkår og betingelser skal også fortolkes i overensstemmelse med deres formål og ånd.

Artikel 4 – Tilbuddet

Hvis et tilbud har begrænset gyldighed eller sker under særlige betingelser, vil dette blive angivet tydeligt i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Den erhvervsdrivende forbeholder sig retten til at ændre og justere tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan vurdere tilbuddet korrekt. Hvis der anvendes billeder, afspejler de en sandfærdig gengivelse af det tilbudte. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for den erhvervsdrivende.

Alle billeder, specifikationer og oplysninger i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for kompensation eller ophævelse af aftalen.

Billeder af produkter er en realistisk gengivelse af det faktiske produkt. Den erhvervsdrivende kan dog ikke garantere, at de viste farver præcist matcher produktets faktiske farver.

Hvert tilbud indeholder information, så det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Det omfatter især:

  • Prisen, ekskl. fortoldningsgebyrer og importmoms. Disse ekstraomkostninger bæres af kunden. Post- og/eller kurertjenesten anvender den særlige ordning for import til EU og opkræver moms (og evt. fortoldningsgebyrer) direkte fra modtageren;
  • Eventuelle forsendelsesomkostninger;
  • Hvordan aftalen indgås og hvilke handlinger der kræves;
  • Hvorvidt der er fortrydelsesret;
  • Betalings-, leverings- og opfyldelsesmetoder;
  • Den periode, hvor tilbuddet kan accepteres, eller hvor længe prisen er garanteret;
  • Taksten for fjernkommunikation, hvis denne afviger fra almindelig takst;
  • Hvorvidt aftalen arkiveres, og hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
  • Hvordan forbrugeren kan kontrollere og rette sine oplysninger før aftaleindgåelse;
  • Andre sprog, hvorpå aftalen kan indgås;
  • De adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende følger, og hvordan disse kan tilgås;
  • Minimumsvarigheden for en fjernsalgsaftale ved langvarige forpligtelser;
  • Valgfrie specifikationer som tilgængelige størrelser, farver og materialetyper.

Artikel 5 – Aftalen

Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på det tidspunkt hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de tilknyttede betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter den erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten elektronisk. Så længe denne modtagelse ikke er bekræftet, kan forbrugeren ophæve aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske dataoverførsel og sikre et sikkert digitalt miljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, træffer den erhvervsdrivende passende sikkerhedsforanstaltninger i den forbindelse.

Den erhvervsdrivende har, inden for lovens rammer, ret til at undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle relevante forhold for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis den erhvervsdrivende på baggrund heraf har saglige grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning eller stille særlige betingelser for udførelsen.

Den erhvervsdrivende vil give forbrugeren følgende oplysninger skriftligt eller på en måde, som gør det muligt for forbrugeren at gemme dem på et tilgængeligt og holdbart medium:

  1. adressen på den erhvervsdrivendes fysiske forretningssted, hvor forbrugeren kan indgive klager;
  2. betingelserne for og metoden til udøvelse af fortrydelsesretten, eller en klar meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten;
  3. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
  4. de oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3 i disse betingelser, medmindre disse allerede er givet før aftalens indgåelse;
  5. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis den har en varighed på over ét år eller er tidsubegrænset. Ved langvarige aftaler gælder dette kun ved første levering. Hver aftale indgås under forudsætning af, at de relevante produkter er tilgængelige.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren ret til at annullere aftalen uden at angive nogen begrundelse inden for 30 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder dagen efter, at forbrugeren har modtaget produktet, eller en repræsentant udpeget af forbrugeren og meddelt den erhvervsdrivende har modtaget det.

I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Produktet må kun pakkes ud eller anvendes i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om forbrugeren ønsker at beholde det. Udøver forbrugeren sin fortrydelsesret, skal produktet returneres med alle medfølgende tilbehørsdele og – hvis det med rimelighed er muligt – i samme stand og i den originale emballage, i henhold til de rimelige og klare instruktioner givet af den erhvervsdrivende.

Hvis forbrugeren ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal dette meddeles den erhvervsdrivende inden for 30 dage efter modtagelsen af produktet. Meddelelsen skal ske skriftligt, eksempelvis via e-mail. Efter meddelelse om ønsket om at gøre brug af fortrydelsesretten, skal produktet returneres inden for 30 dage. Forbrugeren skal kunne dokumentere, at de leverede varer er returneret rettidigt, for eksempel ved at fremvise en forsendelsesbekræftelse.

Har forbrugeren ikke meddelt den erhvervsdrivende inden for de i stk. 2 og 3 nævnte frister eller ikke returneret produktet, anses købet som endeligt.

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelse

Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, afholder forbrugeren selv udgifterne til returnering af produkterne.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil den erhvervsdrivende refundere dette hurtigst muligt og senest 14 dage efter meddelelsen om fortrydelse, forudsat at produktet er modtaget af forhandleren, eller at der er fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at det er returneret fuldstændigt.

Artikel 8 – Undtagelse fra fortrydelsesret

Den erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens ret til fortrydelse for produkter som nævnt i stk. 2 og 3. Undtagelsen gælder kun, hvis det klart er angivet i tilbuddet, og senest inden aftalens indgåelse.

Udelukkelse af fortrydelsesret er kun mulig for produkter:

  1. som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer;
  2. som tydeligvis har en personlig karakter;
  3. som på grund af deres natur ikke kan returneres;
  4. som kan forringes eller forældes hurtigt;
  5. hvis pris afhænger af udsving på finansmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;
  6. som omfatter enkelte aviser og magasiner;
  7. som består af lyd- eller videooptagelser eller computersoftware, hvor forseglingen er brudt af forbrugeren;
  8. som er hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

Udelukkelse af fortrydelsesret er kun mulig for tjenesteydelser:

  1. som vedrører indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal leveres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
  2. hvor leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;
  3. som vedrører spil og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser ikke blive forhøjet, medmindre dette skyldes ændringer i momssatserne.

Uanset det foregående kan den erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenesteydelser, hvis priser er knyttet til udsving på finansmarkederne, og som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne sammenhæng og det forhold, at angivne priser kan være vejledende, vil fremgå af tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivningsmæssige ændringer.

Prisforhøjelser fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis:

  1. de skyldes lovgivningsmæssige ændringer, eller
  2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen fra den dag, prisforhøjelsen træder i kraft.

Leveringsstedet, i henhold til artikel 5, stk. 1 i den hollandske momslov af 1968, er det land, hvor transporten påbegyndes. I dette tilfælde finder leveringen sted uden for EU. Derfor vil post- eller kurertjenesten opkræve importmoms og/eller fortoldningsgebyrer direkte fra modtageren. Den erhvervsdrivende opkræver derfor ikke moms.

Alle priser er med forbehold for trykfejl og tastefejl. Den erhvervsdrivende påtager sig intet ansvar for følgerne af sådanne fejl. I tilfælde af fejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere varen til den fejlagtigt angivne pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Den erhvervsdrivende garanterer, at de leverede produkter og/eller tjenesteydelser er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer der er nævnt i tilbuddet, de rimelige krav til holdbarhed og/eller anvendelighed, samt gældende love og myndighedsbestemmelser, som var gældende på tidspunktet for aftalens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til anden brug end almindelig brug.

En garanti fra den erhvervsdrivende, producenten eller importøren berører ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for den erhvervsdrivende i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller fejlleverancer skal meddeles skriftligt til den erhvervsdrivende senest 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.

Garantiperioden fra den erhvervsdrivende svarer til producentens garantiperiode. Den erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for produktets endelige egnethed til individuel anvendelse af forbrugeren, eller for rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produktet.

Garantien gælder ikke, hvis:

  1. forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter, eller har fået dem repareret og/eller ændret af tredjepart;
  2. de leverede produkter har været udsat for unormale forhold, eller på anden vis er blevet håndteret uforsvarligt eller i strid med instruktionerne fra den erhvervsdrivende og/eller anvisningerne på emballagen;
  3. fejlen helt eller delvist skyldes regler fastsat eller som vil blive fastsat af myndighederne, som vedrører arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Den erhvervsdrivende udviser størst mulig omhu ved modtagelse og udførelse af produktordrer.

Leveringsadressen er den adresse, som forbrugeren har oplyst til virksomheden. Med forbehold for bestemmelserne i artikel 4 i disse vilkår og betingelser, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigst muligt og senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har accepteret en længere leveringstid. Hvis levering forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan gennemføres eller kun delvist kan gennemføres, vil forbrugeren blive informeret herom senest 30 dage efter afgivelse af ordren. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og kan være berettiget til kompensation.

Ved ophævelse i henhold til forrige afsnit vil den erhvervsdrivende refundere det betalte beløb hurtigst muligt og senest inden for 14 dage efter ophævelsen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umulig, vil den erhvervsdrivende bestræbe sig på at tilbyde en erstatningsvare. Det vil senest ved levering klart og tydeligt blive oplyst, at der er tale om en erstatningsvare. For erstatningsvarer kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostninger ved returnering af sådanne varer afholdes af den erhvervsdrivende.

Risikoen for beskadigelse og/eller bortkomst af produkterne påhviler den erhvervsdrivende indtil det tidspunkt, hvor produkterne er leveret til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Varighedsaftaler: Varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse
Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for ubestemt tid, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, under overholdelse af eventuelle aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med virkning fra udløbet af den aftalte periode, under overholdelse af eventuelle aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.

Forbrugeren kan opsige aftaler som nævnt i de foregående afsnit:

  • når som helst, uden at være begrænset til et bestemt tidspunkt eller en bestemt periode;
  • på samme måde, som aftalen blev indgået;
  • altid med samme opsigelsesfrist, som den erhvervsdrivende har fastsat for sig selv.

Forlængelse
En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, kan ikke automatisk forlænges eller fornyes for en fast varighed.

Uanset det foregående kan en aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeblade, automatisk forlænges for en periode på op til tre måneder, forudsat at forbrugeren kan opsige den forlængede aftale ved udløbet af forlængelsen med en opsigelsesfrist på højst én måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt periode, og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser, kan kun automatisk forlænges for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med en opsigelsesfrist på højst én måned, og højst tre måneder for så vidt angår aftaler om regelmæssig (men mindre end én gang om måneden) levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeblade.

En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeblade som introduktion (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke automatisk og ophører automatisk efter prøveperioden.

Varighed
Hvis en aftale har en varighed på mere end ét år, kan forbrugeren til enhver tid opsige aftalen efter ét år med en opsigelsesfrist på højst én måned, medmindre det er urimeligt eller urimeligt byrdefuldt at opsige aftalen før den aftalte varighed.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skylder, betales senest 7 arbejdsdage efter begyndelsen af fortrydelsesfristen som nævnt i artikel 6, stk. 1. Ved aftale om levering af en tjenesteydelse begynder denne frist, når forbrugeren har modtaget bekræftelsen på aftalen.

Forbrugeren er forpligtet til straks at meddele den erhvervsdrivende eventuelle unøjagtigheder i de oplyste eller angivne betalingsoplysninger.

Ved manglende betaling fra forbrugerens side har den erhvervsdrivende – inden for lovens rammer – ret til at opkræve rimelige omkostninger, som på forhånd er meddelt forbrugeren.

Artikel 14 – Klageprocedure

Klager over opfyldelsen af aftalen skal indsendes fuldstændigt og tydeligt til den erhvervsdrivende senest 7 dage efter, at forbrugeren har konstateret manglen.

Klager, der indsendes til den erhvervsdrivende, vil blive besvaret inden for 14 dage efter modtagelsen. Hvis en klage kræver en forventeligt længere behandlingstid, vil den erhvervsdrivende inden for 14 dage sende en bekræftelse på modtagelsen samt oplysning om, hvornår forbrugeren kan forvente et mere fyldestgørende svar.

Hvis klagen ikke kan løses i mindelighed, opstår der en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke den erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre den erhvervsdrivende skriftligt har angivet andet.

Hvis en klage vurderes som berettiget af den erhvervsdrivende, vil denne efter eget valg erstatte eller reparere det leverede produkt uden beregning.

Artikel 15 – Tvister

På aftaler mellem den erhvervsdrivende og forbrugeren, som disse vilkår og betingelser vedrører, finder udelukkende hollandsk lovgivning anvendelse – også hvis forbrugeren er bosat i udlandet.

Fri fragt på alle ordrer

Inkl. Track & Trace

Kundeservice

Altid svar inden for 24 timer

100 % returgaranti

Nem returnering inden for 30 dage

Sikker betaling

Sikker og hurtig betaling med kreditkort og MobilePay